مرکز پایان نامه - پروژ های دانشجویی ...
 
چكيده»

پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بين ارزشيابي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان راهنمايي بر روي 64 دانش آموز و 64 معلم انجام گرفته است.

جهت گردآوري داده ها، 2 عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، يكي ويژه دانش آموزان با تعداد 10 سئوال و ديگري ويژه معلم با تعداد 20 سئوال تهيه و اجرا شد، كه بعد از تجزيه و تحليل داده ها نتايج حاصل به شرح زير مي باشد:

اكثر دانش آموزان و معلّمان دوست دارند امتحانات به صورت كتبي برگزار شود زيرا اين روش اضطراب دانش آموز را كاهش داده و نمره گذاري براي معلم را راحت تر مي كند.

آنها معتقدند كه ارزشيابي به شيوه ي كيفي و توصيفي بهتر است و برگزاري روش عملي و شفاهي ارزشيابي با مشكلاتي مواجه است. اكثر معلّمان از وضع موجود ارزشيابي راضي هستند كه دلايل متفاوتي را براي آن مي توان بيان كرد. ارزشيابي به صورت عملي و شفاهي در تشخيص مشكلات يادگيري فراگيران و رفع ابهامات جزئي آنها مي تواند بسيار مؤثر باشد.



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنجشنبه پنجم آبان ۱۳۹۰ توسط بهزاد

افسردگي ما بين دو گروه افراد ورزشكار و غير ورزشكار

اوقات فراغت

بدرفتاري بر عزت نفس

بررسي ميزان افسردگي امدادگران مرد

تاثير  رنگ بر حافظه كودكان

تفسير روان شناختي نقاشي هاي اطفال 7 تا 9 ساله كرج در ارتباطات خانوادگي

سبك اسنادي كودك عادي وكودك عقب مانده ذهني

كاربرد رايانه در ايجاد و رشد خلاقيتw2000

 



ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ دوشنبه نوزدهم اردیبهشت ۱۳۹۰ توسط بهزاد
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : يوني كلوب  
قالب وبلاگ
لينك نگار